Activitats d'instruments

                           ACTIVITATS INSTRUMENTS CORDÒFONS
Nom:                                                                                      Curs:                             Fitxa 1

1.Escolta els examples musicals e indica a quin grup d’instruments de corda pertanyen i escriu el nom dels instruments que interpreten aquestes peces.
Exemple 1 Hotel California  Eagels
Exemple 2 Can't Feel My Face  The weeknd
Exemple 3 Turkish March    Bethoveen

Corda fregada
Corda percutida
Corda polsada.







2. Senyala amb una X els instruments que no siguen de corda polsada i escriu al grup d’instruments de corda al què pertanyen.

piano


arpa


guitarra


banjo


violí



3. Escriu el nom d’aquests instruments.

                                                        




                                              





4.- Ordena de més greu a més agut la familia de la corda fregada.


























5.- Mira l’inici de la partitura i relaciona amb fletxes l’instrument amb el paper que té en un quartet de corda.

VIOLÍ I                                    ACOMPANYA       

VIOLÍ II                                  INTERPRETA LA LÍNIA MÉS GREU, EL BAIX

VIOLA                                       PORTA LA MELODIA     

VIOLONCEL                               ACOMPANYA




Quina és la figura rítmica que apareix més a la partitura del violoncel………………....
Quins instruments interpreten les corxeres a temps?.................................................
En quin compàs està escrit aquest quartet?.............................................................
Quina és la clau utilitzada per la viola?......................................................................
Quins instruments del quartet s’escriuen en clau de sol?.......................................................................................................................................
A quina família pertanyen aquest instrument?..........................................................
Quin instrument acompanya amb menys notes?........................................................
Que significa pizz?...........................................................................................................
Com és principi d’aquesta melodia?...............................................................................
De què tipus són les lligadures d’aquesta peça?........................................................
Que tipus de silenci ha utilitzat el compositor?........................................................
Qui ha compost aquesta peça musical?........................................................................
De quina època és el compositor?..................................................................................

              
               




                   ACTIVITATS INSTRUMENTS CORDÒFONS

Nom:                                                                                Curs:                             Fitxa 2
1.-Sopa de lletres,  cerca instruments de corda.




2.-Encercla els instruments de corda i escriu el seu nom.


3.- Contesta aquestes endevinalles:

Tinc un so tan suau,
que els àngels toquen en mi;
les meves cordes acompanyaren
els salms del rei David.                                     1.----------------

Sis bones i sonores
cordes tinc;
quan em rasquen,
a la gent la faig feliç.                     2.----------------

Amb tan sols quatre cordes,
que un arc posa en acció,
aquesta caixa melodiosa
t'alegra el cor.                                            3.----------------

En una llarga obertura
tinc jo la meva dentadura
i quan comence a parlar
totes les dents es mouen
sense poder-les parar.                          4.----------------


4.-Investiga i contesta aquestes preguntes:
Mira aquesta escena dels Simpsons en què Homer es troba un violí

Quin lutier és l'autor d'aquest violí?
De quin país i època provenien aquesta família de lutiers?
Els violins Stradivarius són famosos pel seu so únic i característic que ha fet que el seu valor augmente amb el pas dels anys, ja que a pesar dels avanços tecnològics actuals no s'ha pogut superar aquesta perfecció. D'uns mil cent instruments que van construir, actualment queden 512 violins. El violí anomenat "Lady Blunt" es va subhastar batent rècords, saps per quants diners el van vendre?
Hi ha diverses hipòtesis sobre quin és el secret que fa que el seu so siga excepcional, podries esbrinar quina hipòtesi és la principal?

                ACTIVITATS INSTRUMENTS AERÒFONS
Nom:                                                                                           Curs:
1. -Escolta els  fragments musicals següents e indica si els exemples auditius pertanyen als instruments de vent fusta o als instruments de vent metall i escriu el nom dels instruments que interpreten les peces.
Exemple 1 Flight of the Bumblebee - Canadian Brass
Exemple 2  Grand Trio Op.87 4th Movement  Beethoven

VENT FUSTA
VENT METALL





2. -Senyala amb una X l’instrument que no és de vent metall i escriu al grup de vent que pertany.
saxòfon


tuba


trombó


trompa


trompeta



3.- Escriu el nom d’aquests instruments.
                                    




                 




4.- Ordena de més greu a més agut la família de vent metall.







5.- Perquè s’anomenen instruments de vent o aeròfons?




6.- Com es classifiquen els instruments de vent?




7.- Encercla els instruments de la familia del vent e indica el seu nom.




8.- Contesta les preguntes següents:

TROMPA (Horn)                                ACOMPANYA       

TROMPETA (Trumpet 1)                       INTERPRETA LA LÍNIA MÉS GREU, EL BAIX

TROMPETA (trumpet 2)                        INTERPRETA LA LÍNIA MÉS GREU, EL BAIX

TROMBÓ (trombone)                            PORTA LA MELODIA     

TUBA                                            ACOMPANYA

En quina clau llegeix la trompeta?............................................................
Quins instruments del quintet llegeixen en clau de fa?...................................
A quina família pertanyen aquest instrument?.......................................................
Quin instrument porta la melodia?.............................................................................
Com és principi d'aquesta melodia?.................................................................
Què tipus de lligadures té aquesta peça?........................................................
El compositor ha posat indicació de velocitat?............................................
Qui ha compost aquesta peça musical?........................................................................
De quina època és el compositor?..................................................................................
Quina figura és la que predomina en les veus que acompanyen?............................



                


































 ACTIVITATS INSTRUMENTS PERCUSSIÓ
Nom:                                                                                                     Curs:

1.Escolta els fragments musicals següents i escriu quin és l’instrument de percussió protagonista.
Exemple 1      Scheherazade mov. III   R.Korsakov


Exemple 2       Intrument de percussió


2. Senyala l’instrument que no es membranòfon i escriu al grup al qual pertany.
bongós


timbal


caixa


pandero


triangle



3. Escriu el nom d’aquestos instruments de percussió i escriu si són de só determinat o de só indeterminat.

















4.- Escriu el nom dels instruments i indica si són idiòfons o membranòfons.








5.- Escriu les parts de la bateria.
Plats d’atac,timbals,caixa, goliat, plat de ritme(charles), bombo.
Resultado de imagen de parts de la bateria
6.- Contesta si es verdader o fals.

Membranòfons són aquells instruments musicals que produeixen el so mitjançant la vibració d'una o més membranes tenses.

Idiófonons instruments musicals que tenen so propi perquè 1produeix el so per la vibració del propi cos, de fusta, metall o pedra.

Percussió d’altura indeterminada,produeixen notes, sons afinats, per la qual cosa poden fer melodies.


Percussió d’altura determinada no produeixen notes sinó sorolls, per la qual cosa tan sols poden fer ritmes.





ACTIVITATS INSTRUMENTS ELECTRÒNICS
Nom:                                                                                                            Curs:
1.Quins són els instruments d’aquesta banda de rock?
Resultado de imagen de banda de rock






Són tots instruments electrònics? En cas de no ser-ho indica quin o quins no són.

SI

NO

3.-Indica amb una x quins d’aquests instruments són electrònics?
                 





4.- Classifica els instruments següents en elèctrics i electrònics.
Guitarra elèctrica,sample,baix elèctric,orgue electrònic,ordinador.
     
Elèctrics   
Elèctronics     









                   ACTIVITATS AGRUPACIONS MUSICALS

Nom:                                                                                  Curs;
1.Escolta les següents audicions i indica a la casella de quina agrupació és tracta.

Duo


Banda de jazz


orquestra de cambra


quintet de metall


2.- Observa aquestes imatgens i escriu a sota quin tipus d’agrupació és tracta i a quina família pertanyen.














Resultado de imagen de banda de jazz